دارو گیاهی

خواص پونه

خواص پونه

[vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_single_image image=”14924″ img_size=”full” alignment=”center” style=”vc_box_shadow” parallax_scroll=”no” woodmart_inline=”no”][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_column_text woodmart_inline=”no” text_larger=”no”]

خواص پونه

پونه از گیاهان خانواده نعناییان بوده و به عنوان هایی دیگری از جمله فودنه , فودنج و پودنه , مرزنجوش یا اویشن کوهی نیز شناخته می شود این گیاه مصرف خوراکی ودارویی داشته و در رابطه با ظاهر آن می توان گفت که گونه ای نعناع با شکل خوابیده با ساقه های متعدد و پوشیده از کرک های متراکم پهنک برگ ها تخم مرغی شکل به طول 5 الی 20 میلی متر بوده و حاشیه آن صاف و ممکن است دندانه دار باشد در بغل برگ و ساقه ان نیز گل صورتی دیده می شود از مهم ترین خواص پونه می توان به ضد عفونی کنندگی آن اشاره نمود هر چند که فواید این گیاه بسیار بوده و برای اختلالات گوارشی , کبد , دیابت , لاغری , بی خوابی , بی اختیاری ادرار , ضد نفخ , سینوزیت  و… نیز به کار می رود . مشاوره جوادی بهترین مشاوره ساخت داروها گیاهی با انواع داروهای شفا در خدمت شماست . جهت مشاوره و درخواست ساخت دارو گیاهی با ما تماس بگیرید و یا همراه ما باشید با  :

  • 5 خواص بی نظیر پونه
  • خواص پونه و آویشن
  • مضرات مصرف زیاد پونه

مشاوره ساخت داروهای کاملا گیاهی

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text woodmart_inline=”no” text_larger=”no”]

5 خواص بی نظیر پونه

فواید پونه برای ریه :

پونه به دلیل دارا بودن مواد مغذی یکی از بهترین داروهای گیاهی برای سیستم ایمنی بدن می باشد این دارو برخوردار از کارواکرل و رزمارینیک اسید بوده که به عنوان یک کاهش دهنده هیستامین و ضد احتقان طبیعی عمل می نماید از جمله مهم ترین خواص پونه می توان به ضد عفونی کردن ریه اشاره نمود این گیاه دارویی می تواند یک آنتی بیوتیک مؤثر و مفید واقع شود .پونه با تحریک کبد به تولید صفرا می افزاید و مصرف آن برای کسانی که می خواهند تعادل اسید باز را حفظ نماید بسیار مفید است .

فواید پونه برای عفونت :

از اصلی ترین خواص پونه می توان به انتی بیوتیک بودن آن در مقابل قارچ ها و میکروب ها اشاره نمود اگر در ناحیه گوش و ناخن از عفونت قارچی یا عفونت رحم , عفونت ادراری رنج می برید می توانید از دمکرده پونه کوهی استفاده کنید .

گیاه نعناع چه خواصی دارد ؟

فواید پونه برای پوست :

در صورتی که به دنبال درمان جوش و آکنه و صاف شدن پوست صورت خود هستید می توانید از دمکرده گیاه پونه کمک بگیرید این گیاه خاصیت ضد عفونی و ضد التهابی و  داشته همچنین به دلیل حجم ضد انتی اکسیدان خود  به شما پوستی شاداب و صاف می بخشد این گیاه حجم بیشتری از خون و اکسیژن  را به پوست شما رسانده و گردش خون را بهبود می بخشد . برای رفع لک های پوست نیز برگ تازه پونه را له و به صورت ضماد روی پوست بگذارید .

فواید پونه برای لاغری :

خواص اسپاسمی پونه هضم را آسان نموده و نقش مهمی در دستگاه گوارش دارد مصرف دمکرده پونه موجب تعادل متابولیسم , تنظیم نمودن سوخت و ساز بدن افزایش چربی سوزی و کمک به کاهش وزن می شود .

فواید پونه برای رماتیسم :

گیاه پونه ویژگی ضد التهابی داشته و اسید اوریک خون را دفع می کند که این امر در درمان آرتروز , نقرس و روماتیسم تأثیر بسزایی دارد .

خواص پونه و آویشن

استفاده از ترکیب و دمکرده پونه و آویشن برای رفع حالت تهوع و استفراغ , ناراحتی های گوارشی , سیاه سرفه و یا سرفه , و یا حتی سرماخوردگی و بیماری آنفولانزا , اسهال , رفع سکسکه , سنگینی معده و ناراحتی های کبدی  بسیار مفید و مؤثر بوده همچنین برای بیماریهای ریوی از جمله تنگی نفس , آسم و سرفه مورد استفاده قرار میگیرد .

مضرات مصرف زیاد پونه

درست است که خواص پونه بسیار متعدد است اما در صورتی که در مصرف این گیاه دارویی پر فایده زیاده روی شود مشکلاتی از جمله سردرد , فشار خون , تپش قلب , تشنج , مشکلات معده و کلیه جبران ناپذیری را به همراه می آورد .این گیاه برای نوزادان و کودکان مضر بوده و در زنان باردار به مقدار کم تنها با مشورت پزشک مصرف شود .

بهترین داروی گیاهی ترک اعتیاد

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *